Skip to main content

Veel CRM implementaties zijn gericht op interne efficiency, waarbij de nadruk ligt op het invoeren en bijhouden van data om een centraal klantbeeld te kunnen realiseren. En met deze insteek ligt de nadruk dan ook veelal op de administratieve handelingen om het klantbeeld te completeren of om rapportages te kunnen maken. Dus op een administratief proces en minder op de klant en de toegevoegde waarde die de klant zou kunnen (en moeten) ervaren.

Veel CRM implementaties zijn gericht op interne efficiency, waarbij de nadruk ligt op het invoeren en bijhouden van data om een centraal klantbeeld te kunnen realiseren

Het feit dat CRM dan gekoppeld wordt aan veel administratieve handelingen om een centraal klantbeeld te realiseren en niet aan de voordelen die de organisatie krijgt uit een goede CRM implementatie, heeft een negatieve uitwerking op de gebruikersadoptie.

Om de klant centraal te stellen is een centraal klantbeeld onontbeerlijk. U kunt zich voorstellen dat het realiseren van het centrale klantbeeld met de vele mogelijkheden die er binnen uw organisatie zijn vaak prioriteit krijgt, maar wel een uitdaging is. Door de volgende aspecten benoemt in de infographic kunt u een centraal klantbeeld realiseren. In ons whitepaper ‘Het opbouwen van een centraal klantbeeld’ gaan we dieper in op de uitdagingen rondom een centraal klantbeeld.

INFOGRAPHIC

Infographic klantbeeld-01

 

Lees ook:
Waarde toevoegen door helder klantbeeld
Klantcase: De implementatie van een CRM-systeem bij Abvakabo
Gratis whitepaper: ‘In 4 stappen naar een kwalitatief klantbeeld’

 

Wilt u meer informatie? Download dan het whitepaper ‘Opbouwen van een centraal klantbeeld’

 

voorpagina whitepaper