Skip to main content

Mobiel werken blijft groeien als het gaat om het gebruik binnen marketingdomeinen en CRM. Het gebruik van mobiel omtrent zoekopdrachten via websites blijft stijgen en ook mobiele applicaties worden meer en meer in gebruik genomen. In 2017 bezocht maar liefst 76% van de smartphonegebruikers hun device om iets op internet te gaan zoeken en dit percentage zal alleen nog maar hoger worden.

Waarom gebruik maken van mobiel CRM?

Dit gedrag wat smartphonegebruikers voor privé gebruiken wordt ook zakelijk steeds interessanter zoals voor het CRM domein. We zijn erg gewend om CRM gemakkelijk en eenvoudig via de computer en laptop te gebruiken maar inmiddels maakt het gebruik voor mobiel ook een sterke opmars.

Mobiel CRM is niet alleen voor het gebruik raadzaam maar ook op het gebied van resultaat, effectiviteit en productiviteit is Mobiel CRM een aanrader. Door het gebruik op mobiel wordt CRM toegankelijker en na onderzoek is gebleken dat het de productiviteit verbeterd met 15%. Waarom zou u dan nog twijfelen om het niet te gebruiken binnen uw organisatie?

Dit zijn een aantal belangrijke redenen om Mobiel CRM zeker te overwegen, maar daarnaast verwachten klanten tegenwoordig ook dat informatie binnen no-time beschikbaar is en vierentwintigzeven actueel is ook buiten werktijden.

Mogelijkheden mobiel CRM

Maar met Mobiel CRM zijn er veel meer mogelijkheden. Er is bijvoorbeeld een mogelijkheid om cloudopslag toe te voegen aan deze CRM-functionaliteit zodat gegevens niet meer lokaal te hoeven worden opgeslagen. Hierdoor kan bijvoorbeeld iedereen uit uw werkgroep online toegang hebben tot de bestanden wat zorgt voor een hogere productiviteit.

Een voordeel voor de klant is dat de verkoopcyclus wordt verkort doordat de informatie altijd en overal beschikbaar is. Dit zorgt ervoor dat de interacties korter zijn en er sneller wordt geschakeld wat uiteindelijk leidt tot verkoop. Daarnaast kunt u direct overgaan tot het verwerken van de orders waardoor u de levertijd van uw producten ook verkort. Tot slot kunt u altijd en overal met Mobiel CRM eenvoudig up-to-date blijven over de voortgang van uw organisatie.

Dit is één van de belangrijkste trends van 2018 omtrent CRM. Het kan voor een organisatie een investering zijn, maar dat is het zeker waard met de toename van het gebruik van smartphones. Er is dan ook geen mogelijkheid om achter te blijven want klanten verwachten dat uw organisatie ook mobiel ready is.

Bent u benieuwd naar meer trends van 2018 omtrent CRM? Download en lees dan nu onze whitepaper ‘9 toepasbare trends 2018’.

 

crm whitepaper trends