Ontdek welk CRM systeem bij uw organisatie past
Zorg dragen voor uw klanten is altijd een goede manier om zaken te doen. Het maakt niet alleen uw nieuwe acquisitiekosten lager, maar het blijft ook lang winstgevend. Of u nu in bankieren en financieren, in de detailhandel of in een andere branche zit, klantrelatiebeheer kan grote invloed hebben op uw bedrijfsresultaten. De kern van deze CRM architectuur bestaat uit goede CRM software om u te helpen klantgegevens te consolideren en verkoop-, marketing- en serviceprocessen te integreren. Er zijn veel CRM systemen en wij als CRM excellence komen verschillende systemen tegen, met allemaal een ander zwaartepunt en andere toepassing. Tijdens een selectietraject bepalen we welk CRM systeem het meest geschikt is voor een organisatie. De onderstaande top 10 is een greep uit de verscheidene systemen die we tegenkomen in onze projecten.
1. HubSpot CRM systeem
HubSpot CRM maakt deel uit van het HubSpot verkoop- en marketingpakket. De CRM app is gratis beschikbaar en ontworpen om te integreren met de betaalde Sales Pro- en Marketing Pro-tools om u te helpen leads te voeden, de conversieratio te verhogen en uw inkomende marketing te starten. Het is 100% gratis bij onbeperkte gebruikers en heeft geen vervaldatum. HubSpot biedt kern CRM-functies zoals contactbeheer en lead-to-conversiepijplijn. De tools en workflows zijn vrij eenvoudig, zelfs niet-technische gebruikers of managers die nieuw zijn met CRM zullen deze app gemakkelijk kunnen gebruiken.
2. Salesforce
Salesforce CRM maakt deel uit van het Salesforce-verkoop- en marketingplatform. Deze schaalbare oplossing biedt een uitgebreid pakket met hulpmiddelen voor contact- en leadbeheer. Wanneer geïntegreerd met andere Salesforce-apps, levert de CRM-tool naadloze salesforce- en marketingautomatisering, verkoopanalyses en cloudopslagmogelijkheden. Omdat het deel uitmaakt van het Salesforce-ecosysteem, genieten gebruikers van deze app native integratie met een uitgebreid verkoop- en marketingplatform. Momenteel heeft Salesforce CRM ook toegang tot het door de onderneming ondersteunde AI-leadbeheer van het bedrijf. U kunt de software 14 dagen verkennen wanneer u zich hier aanmeldt voor de gratis proefversie van Salesforce CRM.
De keuze voor een CRM pakket is volledig afhankelijk van uw organisatie. CRM Excellence is meer dan 30 jaar gespecialiseerd in pakketselectie! Lees meer over onze aanpak.
3. Efficy
Het Efficy CRM systeem is een business-to-business customer relationship management (CRM) systeem bedoeld om zakelijke relaties op te bouwen en het resultaat van de commerciële processen te verbeteren. De software bevat modules voor het beheer van leadgeneratie, marketingcampagnes, contactbeheer, verkoopkansen, klantenservicezaken en het bijhouden van voorraden. Naast nuttige rapporteringstools is er ook workflow functionaliteit beschikbaar die gebruikers toelaat snel taken aan te maken, ze toe te wijzen aan teamleden en herinneringen in te stellen voor follow-ups.
4. Dynamics CRM systeem (Microsoft)
Met Microsoft Dynamics CRM kunt u uw klantrelaties op één plek beheren. Het is een veelzijdig platform waarmee u alle klantcontactgegevens kunt opslaan om vertragingen bij het bevorderen van beweging door uw verkooptrechter te verminderen. Het is een gecentraliseerd programma waar iedereen, indien nodig, de klantrelatie kan overnemen om vooruitgang te boeken.
Dynamics CRM biedt de traditionele uitstraling van een Microsoft-product. Als u bekend bent met Office-producten of als u SharePoint op uw werk gebruikt voor uw infrastructuur, is dit een goede optie om te overwegen. De gebruikersinterface is overzichtelijk en eenvoudig waardoor het gemakkelijker wordt om te leren hoe u het CRM systeem gebruikt. Het houdt uw trainingsvereisten beperkt tot een minimum zodra u besluit dit platform te gebruiken.
De gebruikersinterface is overzichtelijk en eenvoudig waardoor het gemakkelijker wordt om te leren hoe u het CRM systeem gebruikt.
Lees ook:
→ Een geschikt CRM-pakket selecteren voor uw situatie
5. ZOHO
Zoho is een modulaire oplossing waarin CRM functionaliteit gecombineerd is met de ondersteuning van andere, meer ERP gerelateerde bedrijfsprocessen. Op het CRM vlak biedt Zoho functies zoals contactbeheer, automatisering van het verkoopteam, mogelijkheden voor het genereren van leads. Zoho beschikt ook over een uitgebreide lijst met integraties waarmee gebruikers hun CRM-systeem kunnen integreren met andere services zoals Zapier of Google Spreadsheets, waardoor voor het maken van rapporten of het genereren van facturen minder tijd nodig is. Als u meer wilt weten over dit product en wat het te bieden heeft, kunt u zich hier aanmelden voor een gratis proefversie van Zoho CRM.
Voeg een ervaren coach toe aan uw CRM project! Ontdek wat u kunt verwachten van onze CRM coaches
6. Pipedrive
Pipedrive is een van de populairste CRM apps op de markt. Het heeft een nette visuele interface die u een snel overzicht geeft van uw verkoopproces. De software richt zich op de pijplijn als de belangrijkste functie om uw verkoopcyclus transparant te laten verlopen.
Wat maakt het uniek? Het heeft een zeer visuele verkooppijplijn om deals en activiteiten te volgen vanaf het eerste contact tot het sluiten. Hoewel veel CRM-apps ook boards hebben, is de lay-out van Pipedrive kleur gecodeerd en netjes, zelfs met een foto van de verkoper of contactpersoon met betrekking tot de deal. De CRM software heeft ook solide Android- en iOS-apps, waar de visuele pijplijn gemakkelijk toegankelijk is.
7. Superoffice CRM systeem
SuperOffice CRM is al sinds 30 jaar op de markt en heeft zich ontwikkeld tot een compleet CRM systeem. Zo is er uitgebreide ondersteuning voor het optimaliseren van de verkoopprocessen. Ook zorgen basisfuncties zoals contactmanagement en relatiemanagement voor eenvoud in gebruik. Naast de salesfocus behoort ook de ondersteuning van service en marketingprocessen tot het platform van SuperOffice CRM.
Naast de kernfunctioniteit beschikt SuperOffice over AI functionaliteit, ondersteuning voor tools voor Customer engagement. Ook biedt SuperOffice ondersteuning om API’s toe te voegen evenals standaard apps als integraties.
8. SugarCRM
SugarCRM is een open source CRM-systeem met uitgebreide mogelijkheden voor contactbeheer en marketing automatiseringstools die speciaal zijn ontwikkeld voor B2B-klanten die meer leads willen genereren. Uiteraard worden de verkoopcyclus en de verkooppipeline goed ondersteund. Met zijn eenvoudige integratiemogelijkheden op meerdere platforms (inclusief mobiele apparaten), geeft SugarCRM gebruikers toegang tot een breed scala aan functies, waaronder intelligente dashboards die real-time inzicht geven in de verkoopprestaties en voorspellende analyses waarmee bedrijven kunnen anticiperen op de behoeften van klanten voordat ze zich voordoen.
SugarCRM is een van de beste klantbeheersystemen op de markt en werkt samen met meer dan 50.000 bedrijven bij het bieden van nauwkeurig accountbeheer voor taken met betrekking tot verkoop.
Heeft u de keuze voor een CRM systeem al gemaakt? Implementatie vraagt om de juiste expertise op het gebied van CRM, u kunt dit aan ons uitbesteden. Lees meer over CRM implementatie
9. Teamleader
Teamleader is een cloudgebaseerde oplossing voor klantrelatiebeheer die geschikt is voor MKB-bedrijven en grotere groeiende bedrijven. Belangrijkste kenmerken van de oplossing zijn zelfstandige verkoopautomatisering, klantenservice en ondersteuning, helpdesk, selfservice op het web en livechat. Gebruikers kunnen hun verkoopcontacten organiseren, vitale documenten bewaren en de pijplijn analyseren via een uniforme database. Een kalenderfunctie is beschikbaar om afspraken en vervolgherinneringen in te stellen. Teamleider is ook uitgerust met projectmanagement en rapportage van prestaties van medewerkers. Het platform kan worden aangepast aan de behoeften van verschillende bedrijfstypes. Types zoals reclamebureaus, bouwbedrijven, productie, media en consulting bureaus’s.
Gebruikers kunnen hun verkoopcontacten organiseren, vitale documenten bewaren en de pijplijn analyseren via een uniforme database
Ook interessant:
→ Vraag een CRM-blauwdruk aan voor uw organisatie
10. Freshworks
Freshworks heeft een software suite dat een compleet ‘Customer Engagement Platform’. Naast de drie kernproducten Sales, Service en Marketing vallen hier onder andere tools onder voor Human Resources, het bouwen van integraties en het toevoegen van chatbots op de kanalen van een organisatie.
De verschillende producten werken nauw met elkaar samen, maar kunnen ook los van elkaar worden gebruikt. Dit biedt mogelijkheden voor een groeimodel waarin binnen Freshworks bredere functionaliteit ook voor andere afdelingen dan de traditionele onderdelen Marketing, Sales en Service wordt geboden.