Skip to main content

Social CRM is voor velen bekend maar roept veel vraagtekens op bij organisaties omtrent CRM. Social CRM is echter geen trucje maar zeker een toegevoegde tool als het gaat om de integratievlakken tussen marketing en CRM. Wij vertellen waarom deze trend van 2018 ook voor uw organisatie van belang is.

Wat is SOCIAL CRM?

Social CRM is simpelweg een handige tool voor uw organisatie waarmee u nieuwe kansen creëert als het gaat om klanten en de relaties met deze klanten. Eerder was het nog niet mogelijk om het gedrag van klanten op social media te meten, maar met Social CRM komt hier verandering in. Doordat u deze handige tool toevoegt aan uw reeds bestaande CRM-systemen kunt u eenvoudig bestaande gegevens combineren met uw klanten, onderzoeken en vervolgens gerelateerde nieuwe informatie creëren voor uw klanten. Dit zorgt ervoor dat u als het ware meer persoonlijk contact met uw klanten heeft waardoor de klant zich meer verbonden voelt met uw organisatie.

Waarom is het relevant voor uw organisatie?

Het spreekt voor zich dat Social CRM daarom een must voor uw organisatie is. Marketingbedrijven zijn druk bezig met Facebook, Twitter en YouTube om de klant te bereiken en tevreden te stellen, maar de kans dat de klanten niet bereikt worden blijft aanwezig.

Klanten kunnen een discussie voeren over uw organisatie, vragen stellen of recensies achter laten en daarom is het belangrijk om ook actief te zijn met Social CRM. Zo kunt u de klanten benaderen als ze vragen hebben of ingaan op hun recensies over uw product of organisatie.

Dit zorgt ervoor dat u aan de hand van uw CRM-systeem intern kan communiceren via de sociale tools. Via deze communicatie is het mogelijk om alle sociale media kanalen te controleren, volgen en te benchmarken met behulp van uw bekende tools in uw CRM-systeem.

Daarnaast zorgt Social CRM ervoor dat uw klant centraal staat in uw bedrijf. Uw klant is niet meer verplicht om één van uw voorkeurskanalen te gebruiken. De klant is daarom ook eenvoudig benaderbaar op één van hun voorkeurskanalen. Door deze handige tool van Social CRM is het eenvoudig om het bereik van uw merk wereldwijd te zien en daarnaast de volledige communicatie te volgen en te sturen.

Door Social CRM krijgt u een dynamischer beeld van uw klanten waardoor er effectief en  gespecifieerd te werk kan worden gegaan omtrent de klantenservice en marketingactiviteiten. Daarnaast is het mogelijk om de tools te gebruiken om met elkaar te communiceren. Deze trend mag daarom dan ook niet ontbreken aan de trends van 2018 omtrent CRM.

Benieuwd wat u te wachten staat dit jaar op het gebied van CRM? Download dan ons whitepaper hieronder!

 

crm whitepaper trends