U wilt zeker weten dat uw CRM gebruikers na implementatie en afronding van uw CRM project tevreden zijn. Meer dan dat: u wilt vooral dat uw organisatie op een dusdanige manier ondersteund wordt, dat door het gebruik van de CRM software de gestelde doelen worden behaald. En daarvoor heeft u tevreden gebruikers, die in hun dagelijkse werk de voordelen van uw CRM implementatie ervaren. De mate van CRM adoptie is namelijk een belangrijke maatstaf voor de mate van succes van uw CRM implementatie.
CRM GEBRUIKERSADOPTIE
“Een goed geïmplementeerd CRM pakket werkt alleen als de gebruikers het ook gebruiken. Gebruikersadoptie is dan ook vanaf dag 1 onderdeel van uw CRM project.”
CRM gebruikersadoptie als maatstaf
Gebruikersadoptie is een belangrijk onderdeel van uw CRM project. Zonder tevreden gebruikers geen succesvol project. Toch had enkele jaren geleden slechts 35% van de CRM projecten een gebruikersadoptie van meer dan 75%. Daarom is het belangrijk om de juiste expertise in uw CRM implementatie toe te voegen. De ervaren CRM specialisten van CRM excellence hebben meer dan 25 jaar ervaring om uw gebruikersadoptie van de door u geïmplementeerde CRM software te realiseren.
Belangrijke aandachtspunten
De adoptie gaat verder dan gebruikersacceptatie. Gebruikersacceptatie heeft vooral betrekking op het kunnen werken met de geïmplementeerde CRM software. Hier zijn inrichting, training en support belangrijke factoren. Een CRM project met een hoge gebruikersadoptie heeft gebruikers die de gemaakte strategische keuzes en de onderliggende processen en tools omarmen. En dat is wat uw investering in het CRM domein écht moet realiseren: gebruikers die begrijpen waar u met uw organisatie heen wilt en de CRM software inzetten om dat te doen.
De specialisten van CRM excellence helpen u de gebruikersadoptie van uw CRM software op het gewenste niveau te krijgen. Hierbij gaat het niet alleen om de factoren die de gebruikersacceptatie beïnvloeden zoals het vermeende nut van de technologie en het vermeende gebruikersgemak. Maar het gaat vooral over communicatie, begripsvorming, inzicht, flexibiliteit en efficiency. Aspecten, die u in uw CRM project de nodige aandacht moet geven. Eenmaal vergeten, kan dit moeilijk worden ingehaald.
Vraag hier het whitepaper gebruikersadoptie aan
Hoe uw CRM projectmanagement samenhangt met gebruikersadoptie
- CRM management aansturing
- Doelstellingen
- Organisatie
- Software gebruik
- Rapportage
- Beheer en ondersteuning
- Training
- Verdere ontwikkeling
Voordelen van een ervaren CRM expert
Het inzetten van een zeer ervaren CRM expert van CRM excellence heeft een aantal belangrijke voordelen als het gaat om het realiseren van een hoge gebruikersadoptie. Een CRM expert van CRM excellence heeft niet alleen meer dan 25 jaar ervaring met succesvolle CRM projecten, maar is ook geschoold in de onbewuste processen die ons mensen beïnvloedt in onze overtuigingen. Daarnaast zijn de CRM experts van CRM excellence zowel communicatief als op basis van ondernemerschap erg sterk. Factoren die de overtuigingskracht in uw project ten goede komen.
Bekijk meer thema's over CRM implementatie:
CRM projectmanagement
Een ervaren projectmanager, die verstand heeft van CRM én het project managen.
CRM processen
Het vertalen van CRM processen naar de CRM inrichting is een belangrijk aspect van de implementatie.
CRM infrastructuur
Een passende IT infrastructuur bij de implementatie van uw CRM is een randvoorwaarde voor het succes van de implementatie.