Skip to main content

Contentmarketing wordt in het marketingdomein veel gebruik als middel voor leadgeneratie. Echter werd hier tot nu toe vooral de nadruk gelegd op teksten met afbeeldingen in de vorm van infographics en werd dit slechts beperkt doorgezet naar het CRM domein.

WAAROM U NIET MOET ACHTERBLIJVEN IN 2018:

In 2018 gaan hier een aantal veranderingen voor plaatsvinden. De resultaten uit het content marketingdomein gaan vaker doorgezet worden naar de opportunity’s in CRM. Dit zorgt ervoor dat de resultaten in één proces kunnen worden opgevolgd. Doordat u de resultaten sneller in kaart hebt gebracht kunt u hiermee vervolgens effectiever te werk gaan. U kunt hierdoor eenvoudig de herkomst van de opportunity funnel terug voeren naar verschillende marketingactiviteiten.

Een andere grote verandering die u wellicht al voorbij hebt ziet komen, is dat digitale content van teksten met afbeeldingen steeds meer veranderen naar inhoudelijke en live streaming. Het merendeel van de mensheid is visueel ingesteld waardoor deze verandering zeker een aanrader omtrent content marketing is.

Een goed voorbeeld om visuele beelden te gebruiken voor content marketing is bijvoorbeeld het inzetten van een video in het koopproces van de klant. De verwachting is dan ook dat deze trend zich nog verder zal uitbreiden en dat door het gebruik van visuele beelden de customer experience zal gaan toenemen. Daarnaast is video voor B2B marketeers een belangrijke factor, na onderzoek is gebleken dat ruim 80% zich focust op de leadgerenatie waarop volgend de customer experience.

VOORDELEN CONTENTMARKETING

Naast dat u eigenlijk als organisatie niet achter kunt blijven om meer visuele beelden omtrent content marketing te gaan gebruiken zijn er nog een aantal voordelen om meer content marketing te maken.

Ten eerste zorgt de juiste content voor impact. Bijvoorbeeld wanneer potentiële klanten uw Whitepaper lezen met de titel: “Hoe kan ik mijn CRM-domein mobiel maken?”. Wanneer een van deze potentiële klanten uw whitepaper leest en ziet dat de whitepaper geschreven is door een expert in CRM wekt dit een bepaalde impact op. De potentiële klant raakt geboeid door de whitepaper omdat het geschreven is door een expert en is geïnteresseerd in mobiel CRM. Dit kan ervoor zorgen dat de potentiële klant overtuigt raakt van het idee.

Nu is de vraag nog: hoe bereik je deze potentiële klanten? Google is hiervoor een van de belangrijkste startpunten. Om content te maken zoals een whitepaper is het van belang om de juiste informatie te geven en dat er gebruik wordt gemaakt van de juiste keywords. Hiermee kunnen potentiële klanten geïnteresseerd raken en net de stap nemen om wél voor uw CRM-systeem te kiezen.

Tot slot zorgt content marketing voor verbinding in de gehele organisatie. Wanneer er content moet worden verzameld over de organisatie wordt er informatie gegeven vanuit verschillende hoeken. Dit zorgt voor meer begrip voor elkaars werkzaamheden, verantwoordelijkheden en vakkennis. Daarnaast kunt u met de handige tool Social CRM in uw CRM-systeem intern de content delen en tevens vanuit deze tool de content delen op verschillende sociale media kanalen.

Benieuwd wat u te wachten staat dit jaar op het gebied van CRM? Download dan ons whitepaper hieronder!

 

crm whitepaper trends