Het zakelijke landschap van vandaag wordt steeds complexer en het gedrag van klanten verandert snel. Klanten willen steeds vaker op maat gemaakte ervaringen, vandaar dat projecten nu veelzijdiger zijn, met meerdere teams. Een sterke CRM-strategie is nog nooit zo belangrijk geweest. De meest wendbare bedrijven die kunnen innoveren en gemakkelijk kunnen aanpassen, zullen voordeel behalen. De combinatie tussen CRM en CRM projectmanagement blijkt een belangrijk aspect voor succes.
De combinatie tussen CRM en projectmanagement
Dus, wat heeft een CRM-systeem te maken met projectmanagement software? Is het zinvol om CRM met projectmanagement te combineren? Velen zijn van mening dat de inzet van CRM-projectmanagement software hun productiviteit aanzienlijk verbetert, omdat het de zorgen van klanten snel om kan zetten naar aanvragen van klanten.
Lees ook:
→ De rol van CRM bij projectmanagement
Overzichtelijk in één systeem
Uw klanten en uw hulp aan uw klanten zorgen ervoor dat uw bedrijf blijft bestaan in de markt. En een gestroomlijnde benadering om klanten te helpen, is wat u krijgt met een CRM-oplossing voor projectmanagement. Ook lijkt het erop dat bedrijven weten dat het belangrijk is om al hun bedrijfsgegevens op één plek te hebben, maar toch blijkt het vaak zo dat bedrijven gebruik maken van veel verschillende systemen binnen één organisatie.
CRM-projectmanagement software brengt twee gerelateerde gebieden samen en helpt bedrijven om gegevens van verschillende typen centraal te houden.
CRM-projectmanagement software brengt twee gerelateerde gebieden samen en helpt bedrijven om gegevens van verschillende typen centraal te houden.
Afstemming tussen verschillende teams
Bij het managen van de verwachtingen van de klant en het snel aanpakken van hun zorgen moeten de juiste mensen betrokken worden. Om dit naadloos te doen is er een goede afstemming tussen CRM en projectmanagement nodig.
Met een geïntegreerde projectbeheer- en CRM-oplossing kunt u klanten beter van dienst zijn. Degenen die werken om klant problemen op te lossen krijgen een diepgaand inzicht in de klantreis en de bijkomende specifieke problemen. Het beheren van een relatie begint met het begrijpen ervan, en dat is wat een CRM-systeem biedt.
Relaties onderhouden
Zodra een verkoop is geslaagd, heeft een klant niet langer contact met het verkoopteam, maar met andere relevante teams en afdelingen binnen uw organisatie. Een gecombineerde CRM- en projectmanagementoplossing maakt de overgang van prospect naar betalende klant naadloos.
De projectmanagement software gebouwd op een CRM-platform stelt teams in staat om gemakkelijk taken en projecten te begrijpen die betrekking hebben op het onderhouden van de klantrelatie. Workflows kunnen worden ingesteld en de klant kan worden gekoesterd en de service krijgen die hij verdient. Het is allemaal mogelijk met een CRM-projectmanagementoplossing.
Een gecombineerde CRM- en projectmanagementoplossing maakt de overgang van prospect naar betalende klant naadloos.
Bent u benieuwd wat de aandachtspunten zijn om te voorkomen dat u een verkeerde pakketselectie maakt? Download dan de onderstaande whitepaper!
Lees ook:
→ Wat is de koppeling tussen CRM en projectmanagement?
→ Projectmanagement verbeteren met CRM
→ Gratis whitepaper: ‘CRM ontwikkelingen in de praktijk’